bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Monday 4 April 2022

Small Office Home Office


kepada mereka yang mempunyai perniagan atau tidak sekali pun mesti ada SOHO di rumah masing-masing kan. ini adalah untuk memudahkan kita melakukan perkara atau tugasan dengan tenang dan aman. sebab biasa lah kalau buat dimana2 sudut pasti rasa tidak selesa kerana nanti anak-anak akan kacau dan sebagainya.

aku sangat berangan nak ada SOHO dengan sentuhan daripada designer yang bagus. berangan tak kena bayar kan heheheh. semua tahu kan maksud SOHO ni? SOHO ialah singkatan Small Office Home Office. Saiz SOHO ni agak sederhana sebab masih lagi boleh dibuat office yang memuatkan kurang daripada 10 orang. Sebab tu namanya small office. Pada masa yang sama, boleh jugak dijadikan kediaman, sebab dalam SOHO kebiasaannya akan ada 1 bilik, tandas dan dapur.  Di situ pejabat, di situ juga kediaman.
aku sangat suka jika SOHO aku boleh lihat sekitar yang hijau mcm mengadap pokok atau tanah lapang. sebab tu aku berangan soho aku tingkat 2 dan bercermin supaya aku boleh nampak ruang luar rumah dan jika boleh ia mengadap tumbuhan hijau... heheheh
ni aku tunjukkan SOHO aku yang sekangkang kera ni tapi Alhamdulillah aku seronok walaupun keinginan aku lain. ni yang aku tengah berusaha untuk beli rumah yang mengadap tumbuhan hijau dan sangat damai. 




4 comments on "Small Office Home Office"
  1. Thanks for your sharing:) salemat Ramadan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat menyambut bulan ramadan juga buat awak

      Delete
  2. Nanti dah ada rumah sendiri, sarah nak buat SOHO gak <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... best ada soho ni, senang nak buat keja

      Delete