bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

baju raya 2020

walaupun tahun ini adalah tahun yang sangat menyedihkan bagi semua orang kerana convid19 ini tetapi kehidupan harus diteruskan.

kami dari rg boutique ada menyediakan baju kurung raya 2020 untuk semua, berminat bleh pm saya yea di no www.wasap.my/60173502400








Allah uji sebab sayang

kematian demi kematian kita dengar setiap hari berkenaan convid-19 ini. kebanyakan dari usia 50 tahun ke atas yang difahamkan antibodi mereka sangat kurang, aku pun merasa bimbang dan sangat sedih kerana kebanyakan mereka adalah golongan tabligh.

hari ini 31/03/2020 PKP masih berjalan sehingga 14/04/2020 kerana rantaian convid-19 masih belum terputus. Allah uji kita sebab Allah sayang, banyak dah yang telah berlaku dimuka bumi membuatkan Allah memberi ujian supaya kita umat manusia tidak terus leka dan tenggelam dalam dunia yang semakin tenat ini... Allahuakbar

semalam di perumahan aku seorang makcik telah meninggal kerana convid-19, beliau berumur dalam lingkungan 50 tahun lebih dikatakan sama ada ada jangkitan dari perhimpunan tabligh atau di kenduri kawin. masa tu PKP masih belum berkuatkuasa. semoga keluarga arwah tabah menghadapi dugaan besar ini kerana mereka tidak dapat melihat arwah buat kali terakhir, tidak dapat mengucup untuk perpisahan... YaAllah, sedih bagi aku yang hanya mendengar tetapi sangat pilu bagi keluarga arwah yang merasakan semua ini.

kita hanya berserah kepada Allah yang maha Esa atas setiap yang berlaku dan mesti ada hikmah.. kita selalu banyakkan berdoa semoga kita sentiada dilindungi oleh NYA... amin


RG Boutique Cafe

officially buka pada 17/02/2020 tetapi masih banyak kekurangan dari kami iaitu menu yang masih belum ditetapkan dan banyak lagi la benda yang perlu diperbaiki. bab penat memang tidak dapat di sangkal lagi, otak sentiasa berfikir untuk boutique cafe aku ni.

aku masih memerlukan staf yang mahir dalam masakan kerana aku tak nak orang nampak cafe aku ni cafe yang biasa je, mesti ada kelainan yang akan kami hidangkan kepada pelanggan dengan harga yang sangat jimat.

pembukaan aku masih belum fikir lagi tarikh dia memandangkan negara dan dunia menghadapi penyakit convid19 ini. perkara ini sangat sedih dan amat membimbangkan kepada semua manusia. so aku terpaksa menutup terlebih dahulu boutique cafe aku bagi mengikuti saranan kerajaan.