bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

selamat menyambut hari raya Aidilfitri 2018

Jumaat 15/06/2018 jatuh hari raya pada tahun 2018, rasa gembira tidak dapat aku gambarkan kerana tahun ini tahun pertama aku bergelar isteri kepada Mohd Fadzlie bin Mohd Isa suami yang aku cintai. tahun ini juga rezeki kami sekeluarga kerana bakal menyambut kelahiran Baby baru. Harap semua berjalan dengan lancar.

Khamis malam aku serta keluarga suami bertolak ke kampung halaman suami sebelah Mak dia iaitu di Batu Kikir. rasa gembira kerana kampung suami sangat cantik dengan keindahan sawah padi yang menghijau dan sangat tenang serta damai sekali. walaupun tahun ini tidak berapa ramai tetapi kehadiran lebih 5 keluarga sudah cukup meriah bagi aku.

tahun ini tema dekat Terengganu adalah Emerald Green so hari raya pertama tiada tema di Kampung suami. terasa sayu di sudut hari untuk beraya di Kampung halaman bagi raya pertama aku pendamkan supaya tidak nampak rasa sedih di riak wajah aku, siapa yang berada diperantauan akan memahami perasaan ini. aku gagahkan supaya kesedihan itu aku pendam supaya raya tahun ini akan menjadi lebih meriah dan gembira.






selesai bermaafan sesi bergembar kenangan bersama keluarga sebelah suami dan menjamu selera dengan hidangan daripada Sepupu dan sedara mara yang balik ke kampung. aku tidak mampu untuk membantu kerana tak larat... ini bukan alasan tau tapi benar, tarikh ini aku telah masuk kandungan 7 bulan.

hari raya pertama dan kedua anak sulung tidak beraya bersama kami, dia beraya bersama sebelah keluarga belah abah dia... 




hari raya ketiga kami sekeluarga balik ke Kampung halaman aku bersama. kami mengenakan baju sedondon iaitu Emerald green. kami bertolak pada pukul 9.00 am dan sampai ke kampung halaman lebih kurang pukul 2.30 petang dengan selamat.... Alhamdulillah

kami berada di Terengganu 2 hari iaitu smpai hari raya ke 5. jadi nya fair la kan raya pertama dan kedua berada di kampung suami, raya ke 3 pagi bertolak ke Terengganu sehingga raya ke 5. nanti nak update rumah terbuka pulak...

esok hari raya

esok dah nak raya, kejap betul masa ni kan... cemburu betul masa dengan kita. aku pulak diam tak diam dah masuk 7 bulan preggy. rasa sangat cepat masa yang berlalu.

tahun ni aku beraya bersama suami di kampung nya. harap2 aku tabah la menjalani hari bersejarah ini kerana sebelum ni aku memang beraya di kampung halaman aku sahaja. bertabah la wahai hati yea.. heheh. bukan apa cuma bila pagi raya tak nampak mak ngan abah rasa sayu dan sebak pulak. tapi apa kan daya aku terima ketentuan semua yang berlaku.

tahun ni persiapan sangat simple. baju aku beli 3 pasang je sebab tak nak membazir nanti dah tak pakai lagi kan. kalau ikut kan hati aku tak nak beli tapi tak manis la kan di hari raya tak berbaju kurung dan sweet sebab aku klu pakai baju kurung ni memang terserlah keayuan nya... bluuueeekkk 


gambar diatas tu masa aku balik kampung baru2 ni... sekarang dah meriah sebab sanak saudara belah suami ada yang dah sampai. tu la rumah peninggalan arwah nenek dan atok suami.

malam ni mcm mana lah dekat sana tu... tak sabar rasanya aku nak lihat suasana kampung halaman suami yang depan rumah ni penuh dengan sawah padi. cantik sangat.