bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

selamat tinggal 2010





hari nie last tahun 2010.....

sekejap sangat masa berlalu kan. tak terasa kita sudah tamat tahun 2010. rasa terharu, sebak, sedih dan gembira semua bercampur aduk. yang terharu adalah aku semakin meningkat matang, yang sebak aku semakin dimamah usia, yang sedih aku masih seperti tahun2 yang lalu dan yang gembira adalah rezeki aku sekeluarga semakin meningkat.. Alhamdulillah...

azam????
nak buat apa berazam kalau azam yang sudah2 masih terbengkalai... azam aku? setiap tahun aku berdoa semoga keluarga aku dilimpahi kebahagian di dunia mahupun akhirat. dan azam aku pada tahun 2011 adalah semoga perniagaan keluarga akan bertambah maju.. insyaallah.

kenangan????
banyak kenangan manis mahupun pahit aku tempuhi. biasalah sebagai seorang hamba Allah yang terlalu banyak kelemahan mesti tidak lari dari membuat kesalahan. semua yang berlaku ada hikmah di sebalik kejadian.

apa berlaku???
  1. tahun nie hubby dapat kerja dekat SAINS
  2. Along meningkat remaja walaupun perangai keanak-anakan masih terserlah
  3. adik semakin tinggi dan nakal dengan karenah yang tidak pernah penat
  4. aku? semakin lebar... huhuuh
tahun baru nie aku juga berazam ingin menjadi seorang yang lebih matang dalam menanggani masalah yang sentiasa menimpa. aku juga berazam menjadi seorang isteri yang taat kepada suami dan solehah. aku nak jadi ibu yang penyayang dan mitahli.... Insyaallah

semoga tahun ini kesihatan kami sekeluarga akan bertambah sihat. kenangan semasa berada di hospital kerana mengidap demam denggi masih menjadi mimpi ngeri dalam tahun 2010. sakit bukan kepalang.... semua sendi menjadi ngilu. sesiapa yang telah melaluinya akan rasa betapa seronoknya menjadi seorang yang sihat.

check up puteri pada 29.12.2010


hari nie ada checkup utk puteri. jap gi dlm kol 2.00pm baru aku nak gerak dari opis. aku sorang jer hantar si jantung ati aku tu.

sejak dua menjak nie aku tengok perangai dia bukan main lagi lasak n degil. penat mulut aku jadi tarzan nak marah kat dia tp dia buat derk jer bila aku marah. kadang2 tu boleh naik darah aku... hai, anak2

dia juga skarang nie leter jer, xpenah penat bercakap... dah abis idea cakap n bertanya pada aku dia nyanyi pulak. lagu yang dia paling suka adalah 'biar cinta' dan 'cari jodoh'... kecik2 dah mula tunjukkan minat nyanyi, harap2 xserius lah coz aku nie xska anak2 jd artis atau kawan ngan artis. biasalah artis zaman skarang kan... paham2 sendiri jer lah

barang-barang


penatnya kaki nie masa gi jalan2 tadi xterasa penat skarang nie rasa cam nak tercabut kepala lutut. padahal gi beli barang-barang skolah along jer pun. huhuhuhuhu.... tadi gi kl jap teman mak mertua gi beli barang bisnes dia. kami gi satu famli n tambah norman (adik) + makmertua (mestilah dia ikut coz nak beli barang dia).

mula2 gi kl dalam kol 11am, sampai kl dalam 11.45am beli barang2 mak. dalam setengah jam jer duk kat kl coz mak dah tempah barang tu kat tokeh kedai. pastu terus balik coz nak beli barang along.... jalan punya jalan dah kol 6pm, penat bukan main lagi nie. jap gi nak masak.... huhuhuh, letihnya. malam nie nak wat keja opis skit.

ingat ari isnin nak cuti arrrr.... nak sambut tahun baru lah. aku ada ker azam baru? azam lama dah makbul blum? huhuhuhuuh......

Keputusan Penuh Anugerah Skrin 2010

Norkhiriah dan Fauzi Nawawi memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik Drama dan Pelakon Lelaki Terbaik Drama di Anugerah Skrin 2010 di PWTC, Jumaat. – Foto oleh SHAARI CHE MAT

KUALA LUMPUR: Drama arahan Shahrul Ezad Mohamedin, Antara Garisan berjaya dinobatkan sebagai Drama Terbaik di Anugerah Skrin (ASK) 2010 yang berlangsung di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, Jumaat malam.

Drama yang membariskan pelakon-pelakon seperti Azma Aizal Yusoof, Norkhiriah dan Ungku Ismail itu menewaskan empat buah drama lain iaitu Sebelum Akhirat, Dalil Cinta, Kaki dan Perempuan.

Sharifah Amani memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik Filem menerusi filem Muallaf.

Drama ini turut memenangi kategori Pelakon Wanita Terbaik iaitu Norkhiriah yang sebelum ini pernah meraih anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik pada ASK2007, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik (Azma Aizal Yusoof) dan Lakon TV Terbaik (Shahrul Ezad Mohamedin).

Kategori Pengarah Terbaik Drama dianugerahkan kepada Murali Abdullah menerusi drama Sebelum Akhirat.

Fauzi Nawawi pula berjaya menewaskan Fahrin Ahmad, Rosyam Nor, Syed Ali dan Ungku Ismail bagi kategori Pelakon Lelaki Terbaik Drama menerusi lakonannya di dalam drama Sebelum Akhirat.

Sementara kemenangan Filem Terbaik berpihak kepada Muallaf arahan Yasmin Ahmad.

Bront Palarae meraih anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Filem menerusi filem Belukar.

Filem tersebut turut memenangi anugerah Pengarah Filem Terbaik dan Pelakon Wanita Terbaik Filem (Sharifah Amani).

Turut memenangi anugerah ASK2010 adalah Pelakon Lelaki Terbaik Filem iaitu Bront Palarae menerusi filem Belukar.

Kesemua pemenang bagi setiap kategori yang dipertandingkan menerima trofi serta hadiah lawatan ke Los Angeles.

Trofi disampaikan oleh barisan artis terkenal seperti Erra Fazira, Nasha Aziz, Fahrin Ahmad, Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Mia Sara, Fouziah Gous dan Fizz Fairuz.

Turut hadir ke majlis berprestij itu adalah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim, isteri Datin Seri Maznah Rais, Pengerusi Media Prima Berhad, Datuk Johan Jaafar dan Ketua Eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Datuk Seri Ahmad Farid Ridzuan.

Drama rantaian Nur Kasih memenangi anugerah Drama Rantaian Terbaik.

Acara tersebut telah dihoskan oleh Vanidah Imran dan Awal Ashaari serta disiarkan secara langsung di TV3.

Secara keseluruhan, ASK 2010 mempertandingkan 24 kategori meliputi drama,filem dan penerbitan dalaman.

Sepuluh kategori drama bakal dipertandingkan termasuk Anugerah VideografiTerbaik yang baru diperkenalkan pada tahun lepas.

Manakala jumlah filem yang dipertandingkan kekal tujuh kategori dan enam kategori penerbitan dalaman.

Anugerah Skrin 2010 ini mempertandingkan 17 buah drama, 12 drama rantaian dan lima drama komedi. Manakala kategori filem pula 25 filem terbitan tempatan layak dipertandingkan kali ini.

Calon-calon yang dipertandingkan terdiri daripada terbitan yang ditayangkan di kaca TV dan pawagam mulai 1 Julai 2009 hingga 30 Jun 2010.

Senarai pemenang Anugerah Skrin 2010:

Kategori Filem

Filem Terbaik: Muallaf

Pelakon Lelaki Terbaik Filem: Bront Palarae (Belukar)

Pelakon Wanita Terbaik Filem: Sharifah Amani (Muallaf)

Pengarah Terbaik Filem: Yasmin Ahmad (Muallaf)

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik: Fazura (Pisau Cukur)

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik: Aaron Aziz (Evolusi KL Drift 2)

Lakon Layar Terbaik Filem: Shamsul Yusof (Evolusi KL Drift 2)

Kategori Drama/Drama Bersiri/Drama Komedi Bersiri

Drama Terbaik: Antara Garisan

Pelakon Lelaki Terbaik: Fauzi Nawawi (Sebelum Akhirat)

Pelakon Wanita Terbaik: Norkhiriah (Antara Garisan)

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik: Azma Aizal Yusoof (Antara Garisan)

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik: Fadilah Mansor (Sebelum Akhirat)

Pengarah Terbaik: Murali Abdullah (Sebelum Akhirat)

Lakon TV Terbaik : Shahrul Ezad Mohamedin (Antara Garisan)

Drama Rantaian Terbaik: Nur Kasih

Drama Komedi Terbaik: Simpang 3

Kategori Penerbitan Dalaman

Dokumentari atau Majalah Terbaik: Epik Suatu Ketika (Laskar Senoi) (Astro Prima)

Bual Bicara Terbaik: Isu Khas Gaza Palestin Kami Bersamamu (RTM)

Rancangan Muzikal Terbaik: Anugerah Juara Lagu 24 (TV3)

Rancangan Hiburan Terbaik: Anugerah Bintang Popular

Rancangan Realiti Terbaik: Showdown 2010 Episod 10 (8TV)

Laporan Khas/ Berita Terbaik: Aduan Rakyat Berbumbung Langit (TV3)

Videografi Terbaik: Datang Bulan

Anugerah Yasmin Ahmad: Shaheizy Sam

Kita Satu - Spider

tajuk Lirik: Kita Satu

Artis/Penyanyi: Spider

Seringku bertanyakan
Di manakah hatimu sayang
Kian lama ku simpan
Penyesalan cinta dalam diam

Sampai bila harusku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan

Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku

Pegang tanganku seeratnya
Dunia ini berputar ligat
Mengapa harus ada sesal
Andainya tersungkur tetap bersama

Sampai bila harusku pendam
Layan cinta dan perasaan
Dengan lafaz ku bisikkan

Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku

Kita telah ditakdir bersama
Teman hidup di dunia
Malam siang kita jadi satu
Kerana engkau adalah milikku

coret-coret

hari nie terasa nak makan steambot lah... kat seremban nie mana restoran yang best? aku slalu makan kat johnny (jusco) seremban 2 jer. dengar dekat dataran senawang ada reestoran yang best. bila dapat ajak hubby gi makan yea?

ari nie wat tomyam je. sebenarnya aku nak wat sup tapi entah lah tetiba jadi tomyam. hahahahah....smalam awie (gambar atas) datang umah aku. rasa terkejut gak tp hubby cakap dia memang dah cakap ngan dia. lor, ngan kakngah dia xcakap ngan abg ipar plak bagitau.

malam nie adik aku yang no 6 (gambar bawah) nak datang plak, nasib baik masak lebih..
2 minggu lepas aku dah jadi untie (mak ngah) coz adik aku yang kawen raya cina tahun lepas dah selamat melahirkan baby girl. lupa nama anak dia. kepada adik aku (eni) selamat menempuh alam ibu, awak duk jauh dari suami mesti

SM Nasaruddin & Marion Counter Selamat Bernikah








Marion Counter & SM Nasarudin Selamat Bernikah

PETALING JAYA: Pengacara popular Marion Counter selamat diijabkabulkan dengan pasangannya pewaris Kumpulan Naza, SM Nasarudin SM Nasimuddin di kediaman lelaki itu di Bukit Tunku, dekat sini malam tadi.

Dengan sepersalinan serba putih, Marion atau nama Islamnya, Marion Rose Caunter Abdullah mengenakan baju kurung moden rekaan pereka fesyen, Rizalman Ibrahim.

Difahamkan, majlis pernikahan tersebut diadakan secara tertutup dengan kehadiran keluarga serta teman-teman rapat sahaja.

Majlis resepsi pula akan diadakan malam Jumaat (malam ini) pada pukul 7 petang di dewan utama Hotel Mandarin Oriental dan ia juga diadakan secara tertutup dan para tetamu perlu berpakaian kemas mengikut tema yang diberikan iaitu sut (lelaki) dan pakaian formal ala barat (wanita).

Pada malam resepsi nanti, pengacara E! News Asia itu akan memakai pakaian rekaan Vera Wang.

Majlis resepsi pernikahan mereka itu diadakan secara tertutu dengan kehadiran tetamu jemputan sahaja.

Pihak media tidak di undang membuat liputan sebaliknya hanya krew E!News sahaja dibenarkan untuk merakamkan detik-detik bersejarah itu.

Pasangan itu juga akan mengadakan sebuah lagi majlis di kepulauan Maldives tidak lama lagi

Sein Ruffedge bercerai



Sein Ruffedge, Nana gagal selesai masalah

SHAH ALAM: Pasangan juara program Sehati Berdansa musim ke-3, Sein Ruffedge dan Nana, sah bercerai secara baik dengan talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.
Sein, 27, atau nama sebenarnya Syed Hussein Syed Mustaffa melafazkan cerai terhadap Nana atau Noor Diyana Muhammad, 26, pada jam 2.46 petang, selepas mahkamah membenarkan permohonan isterinya itu, yang juga anak bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib untuk berpisah secara baik.
Sebelum ini, Asheed Def-Gab-C, Atilia, Dira Abu Zahar, Radhi OAG, Sabrina Ali dan Anne Ngasri yang menyertai program yang sama turut bercerai dengan pasangan masing-masing.



Nana yang pernah menyertai rancangan realiti, Mentor musim pertama memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003 dan prosiding berjalan di depan Hakim Syarie Zainor Rashid Hassin.

Peguam syarie Nana, Zuri Zabudin Budiman memberitahu mahkamah permohonan untuk bercerai difailkan kerana pasangan itu tiada persefahaman dan gagal menyelesaikan perbalahan yang berpanjangan.

“Pasangan itu tidak dapat menjalani kehidupan suami dan isteri serta pernikahan mereka juga tidak bahagia.
“Mereka masih tinggal serumah tetapi sudah tidak tidur bersama. Pelbagai usaha dilakukan termasuk dibantu keluarga kedua-dua pihak, tetapi tiada jalan penyelesaian dicapai,” katanya.

Zainor Rashid selepas mendengar lafaz itu, mensabitkan gugur talak satu kali pertama terhadap Nana dan memerintahkannya beredah selama tiga kali suci.

Beliau juga memerintahkan perceraian itu didaftarkan di Pejabat Agama Daerah Petaling dan surat nikah pasangan terbabit dibatalkan.

Sein dan Nana mendirikan rumah tangga pada Julai 2006 dan dikurniakan dua cahaya mata Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, 1.

Siti Saerah Kahwin









Tahniah Siti Saerah dan suami. Semoga jodoh berkekalan.Insya Allah.

Sambutan Majlis hari jadi Dafi




Gambar di parti hari jadi Dafi yang menyambut hari jadinya yang ke-22 bertemakan Masquerade Night.

Sabrina Ali dan Boyfriend




Sumber: -manggaonline-

Biarpun ikatan perkahwinannya bersama Shahrin Mohd Abdul Halim baru sahaja berantakan pada Jun lalu, namun jodoh tuhan tiada siapa dapat menduga. Sabrina Ali kini telahpun bertemu pengganti yang pastinya masih bujang dan kacak. Biarpun baru sahaja enam bulan meraikan cinta, namun hati si kekasih kini meronta-ronta mahu memiliki Sabrina secara sah.

Sabrina yang ditemani kekasih hati pada majlis tayangan media Khurafat di Mid Valley semalam nyata bahagia dengan senyuman tidak lekang di bibir. Sang lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Amir, 28, malu-malu apabila diminta bergambar bersama namun keduanya begitu sporting memenuhi permintaan ManggaOnline (MO).

Jelas Sabrina, hubungannya bersama Amir kini atas dasar komitmen untuk berpasangan, dan bukannya sekadar mengisi kekosongan.

"Saya tidak main-main. Kalau saya keluar dengan lelaki itu, memang saya serius untuk bersamanya. Saya bukannya jenis yang akan keluar dengan semua lelaki.

"Kami berjumpa semasa di birthday party kawan dan sejak itu kami mula berkawan. Namun hanya sebulan selepas itu barulah kami rapat. Kami boleh ngam sebab komunikasi kami lancar dan masing-masing boleh faham apa yang diinginkan.

"Dia mengatakan akan mengahwini saya tahun depan, namun saya masih fikirkannya. Maklumlah saya baru bercerai dan pernah melalui pengalaman buruk perpisahan. Saya masih perlukan masa untuk berfikir. Tapi syukur saya lihat dia rapat dengan keluarga terutama anak saya, Ariyana," ujar Sabrina yang menonjol sekali lakonannya dalam Khurafat.

Amir pula ketika ditemui hanya tersenyum tatkala ditebak pelbagai soalan berkait hubungan intimnya bersama pelakon jelita ini. Kata jejaka kacak yang juga bekas model ini, Sabrina menunjukkan dirinya yang sebenar sepanjang perkenalan mereka.

"Sporting, jujur dan tak hipokrit, itulah Sabrina. Saya sukakannya begitu. Saya sudah sedia menerimanya sebagai isteri dan besar kemungkinan jika tiada aral melintang, tahun depan saya akan melamarnya. Mungkin kami akan terus bernikah," tutur anak kelahiran Pahang ini.

Abby Abadi sambut Harijadi Zul

wajah wajah ceria abby menyambut harijadi zul....
sungguh romantik