bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Sunday 3 April 2022

Camp Murni Gopeng Perak Part4

sampai part 4 key cerita camp murni ni... ni part terakhir dan hari terakhir kami di Gopeng ini. pagi ini cuaca sangat baik dan cerah memudahkan aktiviti kami.


untuk aktiviti pertama selepas selesai sarapan pagi adalah sukaneka. macam kanak-kanak rebina kan? heheheh tapi kami sangat enjoy dan target nak menang walau hadiah hanya hamper. aktiviti pertama adalah :

1) lari bawak bola pimpong dengan sudu (letak kat mulut tu ler)
2) bowling padang dengan menggunakan kelapa kering dan pin dia air mineral
3) letak air dalam botol mineral 
4) belon beracun
5) sambung-sambung ahli kumpulan.

untuk aktiviti pertama biasa je tapi kami kalah sebab semua ahli kumpulan kami cute dan steady je padahal kami memang lambat. hahhahaha

untuk aktiviti kedua adalah bowling padang, yang aktiviti ni aku salah sebab boleh pulak bola aku terkena pin lawan dan jatuh. dapat la pihak lawan mata dan mereka menang... huhuhuhu tapi ahli kumpulan aku sangat supportive dan tidak salah kan aku kerana ini hanyalah permainan sahaja

untuk aktiviti ke 3 letak air dalam botol mineral ni dengan menggunakan tangan sahaja. siapa yang tapak tangan besar memang ada kelebihan la untuk untuk ceduk air dengan banyak tapi kalau tak masuk dalam botol rugi jugak kan.


aktiviti ke empat pula adalah belon beracun iaitu dalam belon ada air. aktiviti ini kami menang sebab salah seorang daripada kami memakai baju 2 lapis dan menggukana baju tersebut untuk sambut belon yang di baling oleh ahli lain.

aktiviti ke lima pula, aktiviti sape sambung yang paling panjang dengan menggunakan apa yang ada dibadan tanpa membuka keseluruhan barang tersebut. 

habis je aktiviti sukaneka, kami terus bergerak ke aktiviti terakhir iaitu memanah. ini la kali pertama aku pegang pemanah dan anak panah. nampak senang tapi susah sebab tapi dia sangat tegang menyebabkan aku tidak dapat nak tarik dengan jauh pastu jari aku menggigil sebab tahan tapi tersebut.
 

bila kali kedua nak panah rasa best pulak memanah ni, ingat selepas ni aku nak belajar memanah la pulak... checheche hahahha



habis aktiviti memanah, selepas lunch kami balik ke dorm untuk kemas barang keluar daripada dorm ini. dan akhir sekali adalah aktiviti penutup dengan memberi hadiah, sijil dan sesi bergambar.





Be First to Post Comment !
Post a Comment