bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Monday 14 March 2022

hari ni adha demam

 

awal pagi tadi semasa aku bangun dari tidur rutin awal aku akan peluk dan cium si manja ni. pagi ni aku dapati bahawa badan dia panas dan buat aku sangat risau. aku terus ke dapur ambil ubat demam, kejutkan dia untuk makan ubat demam ni. 

biasa la tengah mamai ibu suap ubat memang marah la dia, tapi Alhamdulillah dia tak meragam. lepas je aku selesai mandi aku rasa lagi badan dia tak surut pulak panasnya so aku bukak pakaian dia bawak pegi mandi. 

selesai mandi dan minum susu dan ubat elok je main game dekat handphone ayah dia tu. pada mula aku ingat nak EL je tapi alhamdulillah kakak dia boleh jaga.dah besar rupa kakak yea, dalam perangai macam budak-budak nak dia jaga adik yang demam.


waktu tengahari aku buat video call dengan adik, makin sihat nampaknya cuma dia kena cirit birit pulak. dia ngadu sakit perut dan yang kelakar sempat mintak pisang nak makan... hahahaha adik2 dalam sakit sempat buat lawak. 

4 comments on "hari ni adha demam"