bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Thursday 26 April 2018

Butik ku harapan ku

minggu lepas banyak bende aku fikir pasal butik. banyak kena restock banyak kena betulkan balik dan banyak kena cantikkan lagi tempat menjadi harapan aku dan keluarga aku.

dari masa ke semasa aku perlu membuat perubahan pada butik aku supaya kelihatan cantik dan nampak menarik tertarik dan de boomb.. hehehe bukan apa, keselesaan pelanggan itu kan keutamaan kami. cewah... tapi apa2 perkara yang nak aku lakukan mesti bermula dengan modal. modal ada senang nak buat tapi bila modal sangkut semua benda yang nak dibuat tergendala. 

itu tak rapuhkan semangat aku untuk mencari dan mencari modal secukupnya. modal kecik kita buat kecik2 modal besar kita buat besar2 plak. so tak jadi masalah modal kecik atau besar janji kita pandai manage duit dan modal yang ada.

betul la cakap pepatah bukan senang nak senang dan tak susah nak susah. jadinya pilihan di tangan kita sama ada pilih untuk senang atau susah. hehehehe. aku sekarang ni pun masih straggle lagi dengan butik aku,yea la mana nak bayar butik nak bayar pekerja sebab untung kasar belum boleh tampung lagi perbelanjaan. so kena la cari alternative lain cari duit bayar semua tu. 

orang nampak WOW ada butik tapi disebalik nya masih lagi aku merangkak dan terus berusaha. kalau ikutkan perancangan tahun 2019 akan ada 1 lagi cawangan akan dibuka tetapi semua itu masih dalam perancangan lagi... kita merancang Allah yang tentukan, betul tak?



4 comments on "Butik ku harapan ku"
  1. Good luck!! ^^ semoga dipermudahkan oleh Allah...
    .
    Thank you sudi follow blog Hana. =) Hana already followed here ^^

    ReplyDelete
  2. Teruskan usaha pasti berjaya

    ReplyDelete