bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Friday 16 March 2018

Aku hanya merancang

sejak 3-4 minggu kebelakanga ni hati sentiasa rasa sedih dan sayu. ada perkara yang aku rancang tidak menjadi kenyataan buat masa sekarang ni. 


ia bermula dengan kesabaran, bila rasa sabar kurang hati pun rasa sangsi dan was-was serta fikiran akan jadi salah faham. bagi aku sabar itu sangat penting sebab apa yang aku rancang ini bukan perkara yang biasa-biasa tapi perkara besar yang melibatkan hati dan keimanan. bukan aku nak cakap yang aku bagus dalam menyuarakan soal yang melibatkan iman ini cuma aku boleh baca anugerah yang Allah bagi dengan melihat kesabaran dalam diri seseorang tersebut.

serius aku katakan yang aku sangat ralat dan terkilan dengan perkara ini. sebenarnya sikit je lagi dah termakbul perkara yang aku inginkan cuma kepercayaan orang kepada aku dan kepercayaan orang dengan keupayaan aku membuatkan perkara ini gagal. di lubuk hati aku rasa sangat hiba dan sangat terasa tapi apakan daya aku. aku kena redha dan percaya apa yang berlaku adalah ketentuan oleh NYA yang mencipta kita sekalian alam.

biar lah perkara ini menjadi lipatan sejarah buat aku. akan tetapi aku akan terus berusaha menjadikan perkara ini nyata dan termakbul... Insya Allah

4 comments on "Aku hanya merancang"
  1. Jangan putus asa, kita hanya merancang tapi Dia juga yang menentukan..
    Perancangan Dia sungguh indah, pasti ada hikmah di sebalik setiap kejadian.

    ReplyDelete
  2. betul tu
    jangan putus asa
    sentiasa positif

    ReplyDelete