bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Saturday 12 October 2013

tentang dia..

aku rapat sangat dengan dia tak ada la tapi aku tahu kisah dia. dulu semasa muda sikit dia seorang yang tidak suka pada budak2. anak2 sendiri dia anggap musuh, suka beza-bezakan antara satu sama lain. sape bagi duit itu lah dia suka, dia sayang...

sekarang aku tengok hidup dia terumbang ambing, anak2 dan cucu2 sangat benci dia... dulu, aku pun dia tak suka. tapi aku biarkan saja.

aku pandang kehidupan dia sekarang... menitis air mata aku. anak2 tak hiraukan dia, tendang macam sampah, adakah mereka tahu yang dia seorang IBU? ibu yang melahirkan korang??

memang betul dia ada membuat kesilapan yang besar dalam hidupnya sebagai seorang IBU tetapi apa korang sebagai anak layak ke menghukum dia???

kita hidup hanya sekali, mak dan ayah hanya seorang di muka bumi, sekali derhaka seumur hidup korang merana.. PERCAYA LAH

Be First to Post Comment !
Post a Comment