bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 15 October 2013

lagi tentang dia..

teringat aku pada dia....

hari baik bulan baik terdetik aku mengunjungi dia. sampai sahaja kami depan halaman rumah dia, aku lihat dia mengesat air mata. dalam hari aku berkata ’adakah apa yang aku fikirkan benar?’.

selesai sesi bersalaman, dia terus dia bersuara... "sorang pun tak balik jenguk...". Ya Allah, air mata janganlah keluar... jangan biarkan dia terus bersedih...

kerongkong aku tersekat, tiada suara keluar dr mulut aku. suami cepat bersuara "tak apa la... kami kan datang ni"

kenapa mereka?? sampai sanggup dan tega perlakukan dia seperti itu... ini bukan cerita dongeng tapi cerita benar yang berlaku depan mata aku...


mak, abah, adik beradik..... rindu dekat korang semua....

Be First to Post Comment !
Post a Comment