bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Wednesday 9 October 2013

kenapa????

aku hari ini nak menyatakan rasa tidak puas hati. perasaan yang datang dari hati aku sendiri bukan paksaan dari sape2

ahad lepas aku ke pasar malam bersama keluarga, aku beli macam2 la termasuk air tebu. sebelum ni air tebu hanya rm1 tetapi sekarang naik 50sen. kuih dulu 3 singgit, pastu 1biju 40sen. sekarang ini adalah 5biji rm2? adakah kenaikan harga minyak???

kenapa negara kita yang boleh dianggap maju dan mewah tetapi perkara sebegini berlaku? keluarga aku boleh di ertikan sebagai sudah boleh ’berjalan’ tiba2 kami kena ’merangkak’ demi menampung kehidupan yang semakin memeritkan ini.

apakah tiada jalan penyelesaian kepada semua ini? siapa mahu bantu kami??? mana JANJI DITEPATI itu???

Be First to Post Comment !
Post a Comment