bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Saturday 25 January 2020

Syahdu tapi syukur

Hari ni mak kena cek darah, doktor cakap mak dah ada darah tinggi, kencing manis dan mungkin buah pinggang.. 😭 Allahuakbar sian nya mak. Nasib baik ada adik2 yang dekat boleh jaga mak dan bawak mak ke klinik check up

Sekarang ni kami adik beradik hanya ada mak untuk kami jaga pulak. Mak seorang yang sangat tabah sebab tu la aku ikut jejak mak tabah berada di perantauan orang. Aku banyak belajar macam mana nak berdepan dengan orang bila kita diperantauan. Mak selalu pesan supaya jaga tingkah laku, jaga perlakuan, jaga mulut dan paling penting jaga maruah diri supaya tidak dipijak oleh orang. Aku akan sentiasa ingat pesan mak cuma aku insan biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan, semoga Allah ampunkan dosa-dosa aku.. amin

Ini la tangan yang menjaga kami 12 beradik yang sangat sayang kan anak-anak. Mak tak garang cuma mak suka membebel sikit sebab anak2 dia tak nak dengar cakap. Mak ni kalau nak tau dia seorang yang happy go lucky cum sejak akhir-akhir ni mak nampak tak banyak cakap mungkin tragedi 11/01/2020 tersebut. Aku tau mak lagi tabah dari kami adik beradik.

Semoga mak cepat sembuh yea.. kami semua sayang mak
Be First to Post Comment !
Post a Comment