bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Friday 2 February 2024

Permulaan Tahun 2024 - Aktiviti Januari

Tahun 2024 telah membuka tirai dalam kehidupan kita, nak tak nak kenalah hadap yea tak? Aku seperti biasala sebelum tahun-tahun sudah ada je nak diceritakan pada semua tentang apa yang berlaku pada kehidupan aku. 

5/1/2024 - ada retried KSR di Melaka, aku serta AJK yang berkelapangan akan mengadakan meeting diluar untuk keselesaan bersama. sampai je di Melaka aku dapat satu bilik yang besar dan ada kolam pulak tu, apa lagi aku call suami suruh datang memandangkan tempat ni tak jauh je dari rumah aku. aku bukan apa... aku tengok kolam tu teringat si adik dan kakak. dalam masa 1 jam 30 minit juga mereka sampai.

Alhamdulillah, anak2 tidak mengganggu aku dan AJK yang sedang bermesyuarat... mesyuarat berjalan dengan lancar.


 


27/1/2024 - Lepas gi kenduri kahwin anak bos suami, ada lah mak mertua bersuara nak ke Air Hitam- Johor untuk berjumpa dengan anak kesayangan dia di sana. aku macam biasa lah tak mencelah dan suami juga macam biasa akan akur je dengan kehendak mak kesayangan nya.

 



petang tu juga kami bertolak dari Seremban ke Air Hitam bersama juga dengan kakak ipar (KakLong) dan keluarga dia. suami bawak santai-santai je memandangkan kenderaan bayak di jalan raya. santai-santai pun sampai di sana lebih kuran pukul 9.20 malam. sampai je masing-masing dah kelaparan so singgah kedai makan untuk isi perut.

malam tu mereka borak2 tapi aku dah ngantok, macam biasa la aku akan tidur dulu dari si adha tu sebab penat duduk dalam keta... hahahhaha. adha dah jumpa sepupu kena marah dengan ayah dia bru nak tidur. tapi biasa aku akan biarkan je dia tidur lambat sebab bukan selalu kan diorang dapat jumpa.

keesokan hari sebelum balik ke Seremban kami singgah makan dekat Nasi Baryani Kari Kambing Lamb Shank ( Nasi baryani Wak Gondan ) Yong Peng. Rate 1-10 aku bagi 7/10 

sebelum sampai rumah singgah rumah ayah mertua pulak sebab ada orang nak tengok rumah. rumah mertua yang dekat Rembau nak jual sebab mertua nak duduk kampung nanti.







2 comments on "Permulaan Tahun 2024 - Aktiviti Januari"