bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 14 June 2022

adha demam dan ada ulser

kesian si adha tu dah 2 hari tak ada selera makan sebab ada ulser dekat mulut dia. biasanya memang dia kuat makan sama macam ibu dia. ini satu hari dia tak nak makan sebab takut mulut dia sakit. pagi ahad lalu aku buatkan dia dua kali susu tapi susu tu tak diminum. nampak sangat dia sakit tapi Alhamdulillah dia tak merengek.

lepas zohor pada ahad tu 12/06/2022 aku dengan suami bawak dia ke klinik, doktor cakap demam dia tak kuat dan ulser dia pun ada 1 je. doktor hanya bagi ubat demam dan ubat ulser. lepas jumpa doktor aku gi la beli makanan dia dengan beli ais cream.


 pastu aku singgah la kejap kat kedai beli lap kaki sebab lap kaki kat umah dah uzur sangat, nampak la bahagian mainan tu ada senapang. adha ni suka sangat senapang dengan robot. so aku beli la senapang tu untuk dia semoga hati dia ceria nampak mainan. tapi apa yang aku harapkan meleset, dia pandang je senapang yang aku beli 

hati ibu mana tak risau kalau si anak biasa ceria dan suka bercakap, ni baring je. dah sampai rumah niat nak bagi dia bubur yang aku beli tadi tapi hanya 2 suap je dia makan. pastu dia tak nak, sama jugak dengan ais cream pun dia jamah sikit je. balen aku simpan dalam fridge untuk dia makan kemudian.



Be First to Post Comment !
Post a Comment