bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Thursday 10 March 2022

Through the Darkness

 

Cerita Korea yang aku tengah tengok astro 393. cerita berkenaan mengenai pihak polis menangkap pembunuh bersiri dan perlu menganalisis untuk mencari klue atau motif pembunuhan. bagi aku jalan cerita ni sangat kreatif sebab bila kita tonton satu episod kita akan terus tertanya-tanya apa motif pembunuhan dan kenapa suspek berkelakuan begitu untuk membunuh dengan sengaja.

ceritanya di astro masih berlangsung dan aku tengah tengok sekarang adalah episod 10. setiap kali aku menjiwai setiap episod rasa berdebar jugak la bila manusia yang tidak berhati perut melakukan pembunuhan tanpa rasa bersalah. adakah ini berlaku didunia nyata? 

kita sebagai umat islam perlu dan wajib untuk terus berpegang teguh dengan ajaran ISLAM supaya kita tidak tersasar dari landasan yang Allah telah tetapkan. menjadi hamba yang patuh dan taat kepada Agama sangat-sangat diwajibkan. cerita ini adalah hanya sebagai pengajaran kepada kita jika syaitan menguasai jiwa dan raga kita dalam perbuatan harian kita dimuka bumi ini.

dibawah aku copy and paste sinopsis Through the darkness untuk korang dari website kompas.com. kalau korang berminat google je di youtube mesti kluar. 

Through the Darkness merupakan serial drama kriminal terbaru dari negeri ginseng. Serial ini dibintangi oleh Kim Nam Gil, Kim So Jin, serta Jin Seon Kyu. Kisah berawal ketika pihak kepolisian Korea Selatan menemukan kasus pembunuhan berantai yang dilakukan oleh Red Hat.

Pola pembunuhan yang dilakukan Red Hat sangatlah rumit dan tidak tertebak. Karena hal tersebut, para tim penyelidik mencoba cara baru untuk mengungkap kasus. Mereka meneliti kepribadian penjahat-penjahat yang kemungkinan ditiru oleh Red Hat.

Penyelidikan tersebut berjalan lancar berkat bantuan dari Song Ha Young (Kim Nam Gil) yang mencetuskan penggunaan teori di atas. Akankah tim penyelidik berhasil memecahkan kasus tersebut?




4 comments on "Through the Darkness"
  1. Betul tu, kita harus berpegang teguh pada ajaran agama kita yang tercinta ini! Salam kenal!

    ReplyDelete
  2. Ada tengok juga 2 siei minggu lepas. Profiler itu macam terkesan juga dengan pembunuh berseri.
    Tq sebab lawat blog saya. Saya dah follow balik #55.

    ReplyDelete