bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Thursday 31 March 2022

Camp Murni Gopeng Perak Part2

untuk hari kedua (26/03/2022) camp kami berbaju kuning. lupa pulak nak cakap yang pada jumaat malam 25/03/2022 tu kami diwajibkan memakai baju warna biru. untuk aktiviti hari ini adalah hiking dan water tubing. malam pulak ada BBQ serta CBM Sharing. lepas tu program santai



pukul 8am selepas sarapan dan sedikit senaman ringan, kami menaiki lori yang bawak lembu tu untuk ke tempat hiking. sebenarnya aku dah lama tak hiking lebih kurang 3 tahun selepas adha lahir sekali je aku gi hiking ni kali kedua, rasa dia peeehhhh penat weh.



nama bukit tu adalah bukit batu putih gopeng perak. ni la bukit yang pernah viral tentang kehilangan seseorang. korang ingat tak sape? si acap tu tapi dia ikut trak lain. Alhamdulillah aku dapat sempurnakan dengan naik dan turun walaupun sangat-sangat letih sebab cuaca masa tu sangat panas. rasa dahaga memang tak boleh cakap la tapi biasa kalau aku pergi hiking aku tak akan minum banyak air. aku hanya makan chocolat. sebelum ni aku suka bawak chocolate coki-coki dan air mineral botol kecik.


semasa menaiki bukit batu putih, ramai jugak yang pancit sebab kebanyakan antara kami adalah mak-mak orang.. heheheh ada yang sesak nafas tapi alhamdulillah ajk kesihatan yang terdiri dari kami sendiri banyak membantu. mereka yang mengalami sesak nafas biasa berlaku bila mereka tidak bernafas dengan betul. cara pernafasan yang betul adalah sedut udara dengan hidung dan lepas dengan mulut.




1 comment on "Camp Murni Gopeng Perak Part2"
  1. selamat menyambut bulan ramadan pada awk sekeluarga juga

    ReplyDelete