bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Thursday 6 February 2020

Jangan sangka air yang tenang tiada buaya

Ekoran daripada berita tergempar di pejabat tempoh hari aku boleh rumuskan yang setiap yang berlaku mesti ada sebab tertentu hanya Allah sahaja perancang yang maha hebat yang tentukan hala tujuan hidup kita. Tak semestinya kita di atas kita takkan jatuh ke bawah dan tak semestinya yang dibawah akan setiasa tunduk kepada pegawai atasan.

Aku sendiri tidak boleh blame sesiapa sebab aku juga manusia biasa yang semestinya tak lepas dari melakukan kesalahan dan kesilapan. Justeru itu aku tidak layak menyatakan bahawa perkara ini salah sebab aku sendiri tidak tahu hujung dan pangkal perkara ini berlaku cuma aku boleh nasihatkan pada diri sendiri supaya berpegang kepada DIA YANG ESA bukan pada manusia semata yang sah2 makhluk Allah.

Tajuk yang aku bagi jangan disangka air yang tenang tiada buaya adalah walaupun kita lihat seseorang itu dari sudut pandangan positif yang seseorang yang baik budi baik tutur adalah orang yang sekejam-kejam kejadian Allah. Kita hendaklah terus berhati-hati dari semua aspek dan perkara supaya apa yang kita lakukan tidak mendatangkan impak yang buruk kepada diri kita dan orang lain terutama orang di sekeliling..

Sape yang faham maksud aku, Alhamdulillah tapi mana yang tak faham tu tak pe la.. heheheh


Tapi yang dalam gambar tu adalah air yogur aku jual kat cafe. Beeminat bleh pm aku di www.wasap.my/60173502400 untuk maklumat lanjut. Air ni sangat berkhasiat yang penting dia lazat enak berkrim disukai ramai.. giteu
Be First to Post Comment !
Post a Comment