bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 2 January 2018

Percutian ke hatyai

lama dah nak update percutian ke hatyai ni. tapi masa tidak mengizinkan atau dengan kata kesat aku malas nak update.

percutian ke hadyai melalui jalan darat (bas) memang sangat memenatkan dan membuang masa kerana masa banyak terbuang di Padang Besar. sebab nya emigration kita dan Thailand tidak dinaik taraf menyebabkan jem.

waktu ni dah sampai ke Padang Besar, manusia ramai giler nak masuk Thailand bukan sikit2, kenderaan pun banyak menyebabkan sesak jalan raya.



hari pertama :
dapat je masuk ke Hatyai terus letak pakaian dan mandi, buat mana yang wajib dan trun cari makanan.. lapar giler kot. daripada Padang Besar tunggu situ dah 4 jam dari sempadan nak ke Hatyai dah 1 jam tak ke membazir masa? huhuhu... pas ni naik flight lagi baik tau. tempat makan dekat sini tak la susah nak cari kebanyakan orang Islam menghuni. tapi kena tengok juga dan berhati-hati. 



waktu ni dah pukul 6.00 petang masa untuk cuci mata cuci wallet tapi jangan lari bajet nanti balik gigit jari kaki... hahahah



pasar malam dekat sini tak jauh pun dengan pasar malam malaysia cuma tempat kita lagi sistematik.. ehehehe, Malaysia best lagi tau #akuanakmalaysia



muka penat, tak bleh bla...


makanan semua lebih kurang sama ngan Malaysia tp aku pilih yang thailand nya makanan


ni la antara sedikit percutian aku ke hatnyai.



Be First to Post Comment !
Post a Comment