bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 13 August 2013

raya 2013 part 1

semalam (isnin)12.08.13 dah sampai seremban. masih dalam mood raya.. smlm sedih nak tinggalkan keluarga di kampung almaklumlah aku balik jarang2 boleh dikatakan setahun sekali aku balik. bukan aku tak nak balik tapi aku kena pikir banyak bende, kena pikir kos lagi pikir cuti, kena pikir kerja di opis.. orang ckp alasan tapi aku ckp betul. orang macam aku yang kerja makan gaji ni akan bersetuju dengan aku kerana sape2 yang sebaris dgn masalah aku ni akan tahu mcm mana peritnya bila kita rindu kampung tapi tak dpt balik.

entry hari ni aku nak cerita pengalaman balik seremban. sementara aku ingt baik aku cerita dahulu pengalaman ni.

 mula2 perjalanan jalan ok je, kenderaan tak banyak tetapi sampai di jalan menghala ke bukit besi kereta dah bertali arus. semua nak cepat, nak laju... kecut perut aku tengok en hasben bawk kereta. aku ckp jgn lah laju2 sgt.. jawapan dia adalah "tak boleh ikut bonton kereta yang slow nanti ngantuk, lagi susah" aku tak dpt ckap apa2 lah. ikut je lah...

sebenarnya bukan laju sangat en hasben bawak tapi banyak potong kereta yang buatkan aku takut. tapi aku tengok dia confiden je ok lah tu.

putri tidur tak ingat apa2 dh...

along sedih nak tinggalkan atok, nenek, mak2 sedara dan pak2 sedara...

aku pn tersengguk-sengguk tapi tak bleh tdo nanti driver ngantuk skali...


lepas kuantan ke n9.. eeeemmmm, singgah umah paklang en hasben dekat jempol

muka penat.. 

aksi putri yang aktif lepas tidor yang panjang... 
juadah dr maklang
Be First to Post Comment !
Post a Comment