bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 14 September 2021

nak beli ke tak ek...

orang lain dah pakai berbulan2 dah tapi aku masih berkira sama ada nak beli atau nak hold dulu. kalau asyik bertangguh sampai bila tak akan merasa kan? so decide nak beli lah..

tapi satu lagi yang memuskil kan aku adalah nak beli yang mana satu ek? heheheh (macam banyak duit sangat pulak... huhuhuh) beli yang mampu sudah jangan nak berlagak hokey.. hahahaha. 

sebenarnya nak sangat beli sebab nak edit gambar bagi menarik bila kita bergambar atau ambik video. sebab daripada gambar atau video yang cantik orang akan tertarik dan akan view barangan yang kita jual. ini adalah satu marketing yang aku belajar.

so nak tak nak kena melabur demi masa depan.. cewah hahahaha

kalau ikutkan aku bukan jenis yang suka bergambar tetapi aku mempunyai perniagaan sendiri aku terpaksa akur dengan keadaan semasa. ramai customer atau orang luar nak tahu kehidupan seharian kita selain perniagaan yang kita usahakan tetapi jangan sampai fake yea. biar kita ikhlas dengan semua orang walaupun mereka tidak berminat dengan produk kita tapi mereka suka dengan cara kita. sebagai contoh lifestyle yang kita tonjolkan.

kawan-kawan doakan saya berjaya yea sebab big why saya sangat besar dan banyak. saya tak ada masa dah nak bertangguh sebab 1) usia saya yang dah setengah abad, 2) sebab takut tak sempat nak balas jasa dan budi mak, 3) sebab saya tal tahu bila saya akan meninggal... so saya kena cepat dan istikomah dalam semua perkara yang saya lakukan... amin


1 comment on "nak beli ke tak ek..."