08:59

hepi birthday to me... 2015

by , in
Bersyukur kerana aku masih bernyawa... Ya Allah jadikan aku umat Mu yang solehah...

Aku berdoa semoga tahun 2015 akan memberi lebih rahmat dari YANG ESA... amin
Hepi birthday to me... 
Jemput makan... 
08:49

Ke kota singa part 4

by , in
Selasa (28.04.2015)

Bangun2 je sarapan dah terhidang... wow, seronoknya cik minah masak nasi lauk ikan merah masak asam pedas, udang batter...
Lepas makan kami jemput wak tipah sama2 ke geylang jalan2.
Dr geylang kami ke pasaraya apa tah lpa nama nya.. sedar x sedar jam menunjukkan pukul 3pm. Masa ni hari dah gelap menandakan hujan mahu turun (skema x ayat den... hehhe). 

Dari situ kami terus ke rumah cik mona, borak punya borak jam dah pukul 7pm. Dah malam.

Lama lepak rumah cik mona kami ke tempat wak tumari jual cendol, ala2 uptown juga la klu kat tpt kita.
Layan gambo k...

Ni la yg atas bangunan ada kapal tu
Pasar geylang... mcm pasar payang je
Nak beli la tabung ni.. nak masukkan tag bj atau sluar baru beli.. heheh
Kreatif sangat
Asyik nak gitar je... ambk gambo dah le dik 
Tak tahu apa nama tpt ni...
Rumah cik mona
Cik minah, cik mona n wak pae
Aku, wak tipah n farid
04:58

Ke kota singa part 3

by , in
Isnin (27.04.2015)

Masih di rumah bibik kom. Pagi2 wak amin dan wak tipah call ajak makan mrka belanje... perut pun memang mintak kena isi apa lagi, terus siap2 ke tempat yang dijanjikan. Masing2 cakap je nak cepat tapi bersiap pun dh berjam jam. Kami jemput mereka dulu kat rumah di bukit batok jam 12pm

Makan punya makan... tak perasan jam dah hampir pukul 3pm, tengok... lama x kami makan sambil berborak.
Hari ni juga mak dan adik2 dr terengganu akan balik. Kejap je jumpa mak dan adik2.. rasa tak puas sangat. Tapi apa kan daya mereka ada tugasan lain.

Sebelum mereka berangkat kami singgah di rumah cik minah... aku memang plan tidur di rumah cik minah 1 malam.. lama juga aku tak ke rumah dia... dah berbelas tahun.
Tunggu mak ngan adik2 berangkat (5.45pm) kami pun keluar berjalan2... bukan senang nak datang kan, so kami keluar gi jenjalan2

Makan tengahari bersama sama... nyum2
Bab makan aku la juara... nget3
Santai lepas perut penuh... lalala
Masa untuk mak n adik2 beredar... huhuhu
Rumah cik minah....
Jalan2 di sungei road
Mata panda... hahahha
Pilih2 jangan tak pilih
Antara barang2 lama untuk dijual
Si mata panda snap sambil suami membelek barangan
Ada la yang berkenan nya tu....
Kami di sini...
Uda membilang masa untuk melintas jalan... hahaha
Muka kepenatan tapi tetap hepi...
Macam2 ada... mana satu nak pilih ni, kedai nya pun cantik hiasan nya
Bergambar sambil tunggu kami menjamu mata....
Mana satu berkenan ni.... beli ke tak beli
Penat jalan lepak jap....
Kami bersama robocop..... hehehhe
Nampak ke tu.... sib baik nampak muka... lalalala
04:41

Ke kota singa part 2

by , in
Hari ke dua, 26.04.2015 (ahad)

Bangun pagi kami bersiap2 untuk sarapan kat rumah cik minah, x sabar nak makan nasi lemak dengan pizza yang cik minah masak...

Lepas sarapan pagi, kami berangkat ke rumah wak amin dan isterinya wak tipah. Alang2 datang biar singgah ke rumah saudara mara kan. Apa lagi... makan dan makan, mereka hidang mee sup dengan pelbagai buah buahan. Dah kenyang kami ke destinasi seterusnya...

kami terus ke Bugis Road beli buah tangan untuk kami bawak balik. Kejap je masa shopping ( banyak lg nak beli ni weh... ) tapi masa tak mengizinkan kami sebab masa dah suntuk. Suntuk sebab kena prepare ke majlis kahwin bibik kom la... (tujuan asal kami).

Layan je la gambar2 untuk simpanan aku dan tontonan kawan2 blogger.
Tak sedar dah makan hampir 4 slice selepas makan masi lemak... berlemak lemak la lepas ni... 
Putri yang tak ready... hehehe 
Teleng kepala tengok... lalalal
Gambar kenangan...
Bugis road la pulak....
Buah tangan untuk anak2 dia yang tak dapat datang...
Giler kentang ramai manusia...
Adik n abah dia...
Ke tempat majlis
Kenangan kepada mempelai....
Cak....
Debaran sang pengantin.... 
Kisya bersama sama makcik2 nya...
Smile....
Iron lady... sayang cik minah
Pengantin menanti saat bahagia.... 

Instagram @use_zally