bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 8 June 2021

Jangan benci MLM

MLM adalah singkatan perkataan bagi Multi Level Marketing atau dalam bahasa melayu nya pemasaran berbilang tingkat, ia juga dikenali dengan network marketing dimana kita memasarkan produk dan dalam masa yang sama kita boleh mengembangkan rangkaian perniagaan kita sendiri.

Seperti namanya, ia menunjukkan tahap beberapa orang memasarkan produk kepada pelanggan. Seorang wakil jualan (juga disebut sebagai,ahli pengedar, rakan kongsi sekutu, atau persatuan) mendapatkan pelanggan dan merekrut serta melatih tenaga jualan lain untuk mendapatkan pelanggan.

kat atas tu adalah maksud kepada MLM. kalau kawan-kawan nak tau MLM Forever Living ni bukan perniagaan pertama aku malah dah lebih dari 5 MLM sepanjang aku hidup aku pernah buat. sebelum ini sangat mencabar untuk mencapai ke peringkat yang tinggi tetapi di Forever Living ni sangat2 fun dan happy. sebab aku dapat ramai sangat kenalan yang positif dan sama2 berusaha dengan aku mencapai kejayaan.
apakah sebenarnya Forever Living?

  1. syarikat yang mempunyai 200 jenis produk;
  2. pengeluar alovera organik terbesar dunia;
  3. berada di 171 buah negara;
  4. syarikat yang kaya mempunyai lebih 90 buah resort mewah;
  5. syarikat MLM bertaraf dunia;
  6. syarikat pengeluar produk kesihatan;
  7. mempunyai badan/yayasan kebajikan;
  8. menawarkan pakej pengawalan berat badan organik dan natural;
  9. merupakan syarikat vertically integrated iaitu dari ladang - kilang - kepada FBO tanpa orang tengah.

aku sangat teruja dengan pelan pemasan yang di Forever Living ini iaitu terdapat 3 konsep yang tiada di MLM lain iaitu : 
  1. Tiada orang tengah dan keuntungan 70%. mempunyai ladang dan kilang sendiri beb. memang terbaik sangat. syarikat MLM lain setakat saya join tak ada kilang sendiri dan produk pun aku sendiri tak tahu dari mana.
  2. Bayaran ahli hanya rm90 sahaja dan :
    • meniaga ada untung runcit dari 30%-48
    • pastu ada pulak indirect bonus dengan menaja antara 5%-13% 
    • ada pulak royalty bonus dan boleh diwarisi tau.(apa lagi nak kan) dengan 6%,3%,2%
    • tak ada konsep pairing sebab dalam bisnes mana ada konsep pairing kan dan kalau ada perniagaan itu memang tak akan kukuh sebab susah nak lakukan dan skim piramid yang sah2 haram. di Forever 1 kaki pun bonus dah mencecah 5 angka
Dalam pada tu terdapat insentif yang sangat saya suka dan minat iaitu :
  1. Tabung kereta;
  2. Pelancongan free;
  3. bonus tahunan.
kepada rakan-rakan yang menghadapi masalah kewangan atau mereka yang memerlukan pekerjaan jom la kami bantu sehingga berjaya...

wasap saya di www.wasap.my/60173502400




Be First to Post Comment !
Post a Comment