bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Tuesday 29 September 2020

Payahnya memadam api kemarahan

Selalu kita dengar menjaga anak perempuan seorang lagi payah dari menjaga lembu sekandang. Ini la yang berlaku pada aku sekarang. Ketahanan mental dan fizikal mesti kena kental kalau tak satu pihak akan makan hati dan satu pihak lagi akan buat kesilapan tanpa henti. 



Abah dan mak dulu menjaga kami adik beradik sangat cekat dan tekal, mendidik kami tanpa jemu dengan perangai kami bermacam-macam. Memang aku sangat tabik tapi aku Allah kurniakan hanya seorang anak perempuan dan buatkan aku sangat diuji dengan kesabaran tahap tinggi. Semoga aku sentiasa sabar dengan karenah dia.. Allahuakbar 


2 comments on "Payahnya memadam api kemarahan"
  1. In sha Allah kita boleh jaga anak perempuan kita. Sisyat pun ada sorang juga anak gegel :-)

    ReplyDelete