sakit yang tak pernah sembuh



tajuk bukan main lagi kan tapi sebenarnya aku just nak ceritakan berkenaan diri aku je. aku kalau bab2 cari duit insya Allah biasa Allah permudahkan tapi dalam erti kata mudah tu ada keperitan yang aku sendiri kena bayar dengan keringat empat kerat aku ni.

pertama, sabar dengan apa jua cabaran yang mendatang. apa2 pun senyum la pengubat segala keperitan yang aku alami. dengan senyuman aku mampu menghapuskan segala permasalah yang timbul dan berlaku.

kedua, aku sentiasa cabar diri sendiri dengan segala cobaan yang mendatang. buat sehabis baik dan fikir dengan cepat dan tangkas supaya aku mampu menanggani masalah dengan teratur tanpa meninggalkan sebarang perkara yang tidak diingini.

ketiga, sentiasa ingat segala cobaan dan dugaan datang dari DIA. DIA yang hendak aku jadi macam mana sama ada aku terus berjuang atau sebalik nya. Perjuangan dalam kehidupan adalah pengalaman yang sentiasa tersemat dalam sanubari aku. walaupun penat dan lelah aku sentiasa hendak yang terbaik untuk diri dan keluarga. Cakap kosong membuatkan kita berada diawang-awangan dan sentiasa bermimpi. biarlah mimpi yang kita create dalam kehidupan akan menjadi realiti. Mesti gempur jika hendak berjaya.

DIA tak pernah tidur untuk melihat hambanya berusaha dan DIA tahu bila perlu memberi habuan kepada hambanya yang hina ini....

No comments:

Post a Comment

Instagram @use_zally