bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Thursday 14 June 2018

esok hari raya

esok dah nak raya, kejap betul masa ni kan... cemburu betul masa dengan kita. aku pulak diam tak diam dah masuk 7 bulan preggy. rasa sangat cepat masa yang berlalu.

tahun ni aku beraya bersama suami di kampung nya. harap2 aku tabah la menjalani hari bersejarah ini kerana sebelum ni aku memang beraya di kampung halaman aku sahaja. bertabah la wahai hati yea.. heheh. bukan apa cuma bila pagi raya tak nampak mak ngan abah rasa sayu dan sebak pulak. tapi apa kan daya aku terima ketentuan semua yang berlaku.

tahun ni persiapan sangat simple. baju aku beli 3 pasang je sebab tak nak membazir nanti dah tak pakai lagi kan. kalau ikut kan hati aku tak nak beli tapi tak manis la kan di hari raya tak berbaju kurung dan sweet sebab aku klu pakai baju kurung ni memang terserlah keayuan nya... bluuueeekkk 


gambar diatas tu masa aku balik kampung baru2 ni... sekarang dah meriah sebab sanak saudara belah suami ada yang dah sampai. tu la rumah peninggalan arwah nenek dan atok suami.

malam ni mcm mana lah dekat sana tu... tak sabar rasanya aku nak lihat suasana kampung halaman suami yang depan rumah ni penuh dengan sawah padi. cantik sangat.





Be First to Post Comment !
Post a Comment