bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Monday 2 April 2018

sabar itu indah tapi...

Berbicara tentang hati dan perasaan sebagai seorang insan yang lemah disamping DIA membuatkan aku menjadi lebih matang dan bersahaja dalam menjalankan tugasan sebagai Umat Islam di bumi Allah.Sejak dua menjak banyak betul perkara yang timbul yang nak buatkan perasaan aku terganggu. walaupun perkara tersebut tidak benar namun aku hanya sorang insan lemah dan tidak kuat dengan pelbagai dugaan yang melanda, namun begitu aku akan tempuhi dengan sabar.

sabar tu kan indah...
SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN. menjadi insan yang beriman kepada Allah satu perkara yang sangat diingini oleh aku dan semua manusia. namun bukan semudah dengan lafaz dan kata2 sahaja, ia memerlukan pengorbanan dan patuh kepada semua yang DIA mahukan. dengan itu timbul la sabar itu indah. walaupun perit perkara yang kita hadapi, walaupun sakit macam mana sekali pun SABAR itu penting untuk kita tempuhi.

berbalik kepada perkara lama yang masih tidak sudah2 yang mana telah aku buang jauh2 namun perkara tersebut terus mengejar hidup aku. manusia membenci sesama manusia menyebabkan pertelingkahan demi pertelingkahan berlaku. aku tak nak menjadi insan lemah, aku tak nak fikirkan perkara yang sudah2... 

apa-apa pun kita layan dulu lagu SABAR dari Ismail Izzani

Jangan menangis, sayangku
Ini hanyalah sementara
Berdoalah
Pada Yang Esa
Terus menahan sabar
Agar bahagia di sana

Mungkin kau tak pernah sedar
Bukalah mata dan dengar
Dengarkan lagu ku
Ku cuba untuk lepaskan
Luahan hati ini
Ku disakiti

Namun jua kau sedar
Kau tersakiti

[Ulang chorus]
Now i’m all alone in the dark
Why should I lose you when I needed you the most
The best is the best, the past is the worst
Just let it go, just let it go, no….
Why is it hard for you to see
When everything i’ve done is for you and me

Ku disakiti
Namun jua kau sedar
Kau tersakiti
Jangan pedulikan
Teruskan berjalan
Biar waktu pisahkan kita
Walau bukan selamanyA



4 comments on "sabar itu indah tapi..."
  1. siap ada lirik lagu tu.. oklah lagu ni best jugak tapi lagi minat lagu yg lagi satu tu ape tah tajuk dia.. hehe
    follow sini #17

    ReplyDelete
  2. Bila sabar, hati kita tenang je nak hadap cabaran seterusnya .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la awk... memang hati tenang je sekarang ni

      Delete