bila bicara perlu berhati-hati, penulisan perlu dari hati...

Wednesday 26 May 2010

kesedihan yang belum berkesudahan



bila aku dapat berita dari si kakak mengenai status si adik aku rasa lega kerana aku difahamkan adik tidak bersalah tp aku masih ragu2 dengan berita itu. bukan bermaksud tidak percaya tp ada sedikit keraguan pada berita yang disampaikan oleh kakak.

aku harap berita baik yang di sampaikan akan memberi sinar baru pada adik dan memberi senyuman pada mak dan abah yang dah hampir dua minggu demam yang masih belum kebah.

mak,
walaupun apa keputusan dari yang berkuasa kita mesti redha dan terima. aku tau dirimu tidak dapat menerima apa yang telah berlaku. tp mak yang berlaku tetap berlaku, kita tidak mampu menahan kuasa Sang PENCIPTA.

abah,
bangkitlah dari kemurungan. sinari hari2 mu dengan senyuman dan suara parau mu.. anak2 yang lain masih rindu dengan suara itu. jika adik telah melakukan kesalahan kita lah yang menjadi pendorong semangat kepadanya. jika kita lemah dia di sana lg lemah dan sayu. kita masih ada buat dia biarpun kita tidak dapat menerima apa yang berlaku dalam hidup dia cuma dia jer yang tau apa yang telah berlaku.

adik,
walaupun kemarahan akak pada adik tp akak terlalu sayang ikatan persaudaraan kita. jangan lah lepas nie masih ada masalah yang awak lemparkan pada keluarga kita. cukup2 lah apa yang telah terjadi semua ini. jadikan iktibar dengan perkara ini..

akak mu ini akan terus berada disamping mu walaupun berjauhan doa tidak penah putus buat mu adik tapi ingatlah pintu taubat sentiasa terbuka buat mu. akak mu ini jua ada kekurangan dan kelemahan namun berusaha menjadi yang terbaik dari yang baik. biarlah hari-hari yang mendatang membuatkan kita terus kuat dan bersemangat dalam menempuhi kehidupan yang sentiasa mencabar dan tercabar dari akal fikiran kita. yang lepas biarlah lepas jangan kenangkan kerana apabila kita kenang kita akan rasa lemah dan tiada arah.
Be First to Post Comment !
Post a Comment